Continental SSR
SSR oznacza oponę SelfSupportingRunflat (opona samonośna typu run-flat).
|
Zasada działania systemu SSR: W przeciwieństwie do standardowych opon, zasada działania systemu SSR jest oparta na wzmocnionych, samonośnych bocznych ściankach. Zapobiegają one sytuacji, w której środek opony zostaje przytrzaśnięty pomiędzy nawierzchnią drogi oraz felgą oraz uniemożliwiają zsunięcie się opony do wnętrza felgi, w przypadku utraty ciśnienia. Wzmocnione ścianki boczne opon SSR umożliwiają kontynuowanie jazdy samochodem z dopuszczalną prędkością 80 km/h, przez maksymalnie 80 km, w zależności od stanu nawierzchni oraz wagi samochodu.
|
Opony SSR typu run-flat oferują kluczowe zalety
|
|
Komunikacja pomiędzy oponą, a kierowcą Ze względu na komfort jazdy, zapewniany przez opony SSR, kierowcy praktycznie nie zauważają faktu utraty ciśnienia powietrza w oponie, spowodowanego przez jej przebicie. W celu zwiększenia zarówno bezpieczeństwa, w przypadku przebicia opony oraz w celu poprawy osiągów, w trakcie normalnej jazdy, opony SSR są dostarczane z systemem ostrzegania/monitorowania ciśnienia. Jest to system TPMS (Tire Pressure Monitoring System – System Monitorowania Ciśnienia w Oponach) lub też system DDS (Deflation Detection System – System Wykrywania Utraty Powietrza). Obydwa te systemy zostały opracowane przez firmę Continental. Powyższe systemy ostrzegawcze informują kierowcę, wykorzystując do tego celu odpowiedni wyświetlacz, zamontowany na desce rozdzielczej, o konieczności przeprowadzenia kontroli opony, w związku ze stwierdzeniem spadku ciśnienia w oponie.
Proszę kliknąć tutaj, aby pobrać plik wideo (3,4 MB, w formacie wmv). Dostępne są modele zimowe oraz modele letnie opon Continental SSR |
309,00 zł
745,00 zł
1 014,00 zł
869,00 zł
381,00 zł
438,00 zł